A hűtőház beruházásához a magyar kormány 75 százalékos, vagyis 1,2 milliárd forintos támogatást nyújtott, tudtuk meg Czerván Györgytől, aki a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára.
A rendezvényen bemutatásra került a Natbólé Kft. új neve, és logója is: Alba Fructus.
Cégvezetője Kelemen Péter elmondta, hogy a hűtőházban az automatizált gépsorok segítségével magas szintű oszályozást, válogatást képesek elvégezni, ezáltal megnövelve a kiadott áru piaci értékét. A beruházással a cég 15-20 új munkahelyet hozott létre. Az új üzemben négy állandó munkatárs, valamint szezonális foglalkoztatás keretében napi 10-12 fő dolgozik jelenleg. A hűtőház mellett gyümölcslé- és lekvár-előállító üzemmel is rendelkeznek Sárszentágotán.
Az üzemben cseresznye, meggy, kajszibarack, őszibarack és alma hűtésére, osztályozására, csomagolására rendezkedtek be, így folyamatos működést tudnak biztosítani egész évben. Előreláthatólag a csomagolt gyümölcsök nagy részét exportálásra szánják Ausztriába, majd Németországba, Lengyelországba valamint a skandináv országokba.
Az Alba Fructus Kft. tavalyi árbevételéhez képest az új beruházás segítségével idén 15-20 százalékos növekedést céloztak meg.
(Fotók: Kurtos László, Hand Kft)
Vincze Viktória
Szerkesztő